12. sep. 2011

Yndlingsweekend

Af og til har man en af de weekender, hvor alting bare viser sig at være helt perfekt.

Lørdag gik en tur over sundet til svensken - Malmös Moderna Museet havde Marcel Duchamp-udstilling, der lige skulle ses (altså, de har haft den udstilling hele foråret og sommeren, men det var først dagen før deadline, vi fik taget os sammen til at tage afsted. Og kunne begge to.)
Efter museumsbesøg - fine udstillinger - slentrede vi rundt i de små gader, købte skøn, grøn te (for det dér koffein er vi jo nogen, der lige skal slappe af med pt.) og spiste frokost på en cafe med servering udendørs. På vej hjem i toget faldt jeg i søvn og brugte det meste af resten af dagen på sofaen.

Træthed og ømme bryster. Det er åbenbart så vildt, som det bliver for mig her et stykke inde i første trimester.

Søndag bød på kvindeløb med Moder og Søsterlil - årlig familietradition, som jeg elsker. Men jeg turde faktisk ikke løbe med, så jeg takker mit løgner-gen (nej, det er godt nok ikke alle, der har sådan et. Løgner-gen sikrer fx at folk tror på det, man siger, og ikke gennemskuer, det er løgn) for en historie om vådt kantinegulv og vrid i knæ. Til gengæld hyggede Fader og mig os mens vi ventede på at løberne kom over målstregen. Og fik lækker frokost - med kage - hjemme hos Søsterlil, da løbet var slut.

Hjemme havde jeg lokket Kæreste med i Park Bio, min absolutte yndlingsbiograf i København ift. indretning, for at se Midnight in Paris (inden dens spilleperiode sluttede. First movers. Sgu ikke os.)
Vi endte med at more os og komme i et vældigt romantisk humør, så vi slentrede gennem gaderne her på Østfronten og kom tilfældigt forbi Fischer på Victor Borges Plads, som Kæreste åbenbart havde fået anbefalet fra tidligere studiekammerat. Vi kiggede hinanden dybt i øjnene og satte os ind til en - i øvrigt superveltilberedt og meget lækker - middag for to i stearinlysenes skær.

Som ising on the cake var jeg faktisk i stand til at holde mig vågen helt til kl. 22.30, så det var ikke kun noget med at ligge i ske i sengen og falde i søvn.

(... on a different note: hvorfor kan danske cafeer og spisesteder ikke have noget interessant at drikke til os, der af forskellige årsager ikke rører alkohol?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar