31. jan. 2012

Tykke damer i fri dressur

Første gang fødselsforberedelse på noget i retning af holistisk aftenskole vel overstået.

Må jeg være helt ærlig? Så var jeg faktisk lidt nervøs inden jeg tog afsted - for hvad nu, hvis jeg bare var helt forkert og ved siden af?

Men vi var en hel flok, der ikke rigtig ved, hvad vi skal og gør og som er igang med at være gravide for første gang og at finde os til rette i vores nuværende og kommende roller.

Jeg tror, det bliver rigtig godt. Jeg glæder mig til at lære nogle af de andre at kende, for der er helt sikkert nogen, man svinger med. Og nogen som er flinke og rare, men som man ikke rigtig har andet end maven til fælles med.

Vi startede med at præsentere os selv (navn, terminsdato, fødested og hvordan vi havde det generelt), og her gik det så op for mig, hvor let en graviditet jeg egentlig har (dagpengelands-frustrationer og boligsituation til trods).

Der var nemlig Hende, der har været sygemeldt med Svær Bækkenløsning siden 12. uge, og som stort set ikke kan gå/stå/sidde.

Og Hende, der er alene og venter tvillinger og har kvalme på 7. måned, men ikke nogen, der kan aflaste.

Og Hende, der SKAL have kejsersnit pga. tidligere forløb med livmoderhalskræft.

Og Hende, der netop har fået at vide, at hendes barn er alt, alt for lille.

Lidt træthed og lidt plukkeveer, når jeg har været lige lovlig aktiv, er vist kun at være tilfreds med.

(I øvrigt ser det så fint ud med 15 tykke damer, der laver maveparade i form af udstrækningsøvelser sådan en sen mandag aften)

2 kommentarer:

  1. Får fine billeder på nethinden ved tanken om 15 tykke damer i fri dressur :-)

    Dejligt for dig, at du har en af de nemme graviditeter - at at du lige bliver mindet om det, så du kan skønne på det..

    SvarSlet
  2. Ja, det var en ret fin reminder om, at så slemt er det heller ikke at mangle en hel nats søvn. Og et forum hvor man kan dele de ting omkring graviditet, som Kæreste m.fl. ikke behøver vide noget om, er også en god ting.

    SvarSlet