16. apr. 2012

Bryllup og pseudo-tømmermænd

Det var et rigtig fint bryllup (selvom kirkeritualet aldrig bliver min ting), hvor brudeparret tydeligvis var forfærdeligt glade for hinanden og bare nød dagen.

Maden var virkeligt god, men 5½ time om bordet er hårdt for tykke damer. Heldigvis var der sofaer i tilstødende gemakker, så jeg tog et par time-outs undervejs.

Derudover kendte jeg absolut ingen - heller ikke brudeparret - men dem, Kæreste kendte, var søde og rare, så small talk'en flød fint og der var masser af spørgsmål til baby, bolig og alle de andre ting, alle kan tale med om.

Ikke desto mindre var jeg i den grad klar til at ligge ned, da vi endelig begav os afsted 23.45, efter desserten men før valsen. Og så passede det så dårligt med togene i Nyborg, at vi endte med at tage bilen hele vejen hjem. (Dvs. Kæreste kørte og jeg reclinede ved siden af)

Vi var hjemme kvart i to.

I går havde vi begge en fornemmelse af at have tømmermænd, selvom jeg havde fået en tår champagne til bryllupskagen og Kæreste havde drukket 2 glas vin i løbet af hele dagen.

Derfor - efter devisen 'if you can't beat them...' - gik vi all in og holdt tømmermænds-søndag med sofaligning, take away i firkantede papæsker fra lokal pizzapusher, bland selv-slik og filmmarathon. Det var vældig hyggeligt og både meget lang tid siden sidst og nok også først lang tid ude i fremtiden igen!

I dag er vi vist begge klar igen til at gøre dagens gerning. Herhjemme står det bl.a. på pakning af taske til hospital (inden alt kommer i flyttekasser!) og forberedelse af fødselsdagsgave til Søsterlil, der skal fejres fredag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar