18. nov. 2012

At give den videre - og give away-vinder

I går var jeg på visit igen hos nybagt mor-veninde. Denne gang var formålet babysitting, så hende og hendes kæreste kunne få lidt tosomhed.

Vi aftalte at de var afsted en time for at spise frokost bare de to, mens jeg var hjemme med babyen. (Bean er i mit hoved ikke en baby længere, men et 'barn'. Spøjst, egentlig, hvordan den slags ændrer sig)

Den lille pige vågnede 2 minutter efter at forældrene var gået, men vi hyggede os indtil de kom igen. Der blev puslet, hyggesnakket og sunget sange om små edderkopper - hvilket udløste et fint babysmil. Så var der et gab og hun begyndte at småklynke.

Enter Ergobaby!

Jeg havde nemlig vores bæresele med og sammen med den, den smarte indsats, som gør, at man kan bruge selen til de helt små. Den indsats, som vi fik af Øglemoren i sin tid. Og som har været HELT uundværlig - vi er stadig vildt glade for Ergo'en, som er let, praktisk og god for både bærer og barn at være i. Bean er i al fald superglad for at sidde og kigge fra side til side i den.

Jeg havde sele og indsats med, for at de nybagte kunne teste delene på deres lille pige - som stadig ikke gider sove og som stadig er svær at have med at gøre.

Nåmen, jeg lagde babybarnet i indsats og sele og efter 20 sekunder sov hun sødt og tungt og babysmaskede i drømme ind mod mig. Awww. Lige dér blev jeg altså lidt skruk igen. (Men det gik hurtigt over)

For der er noget helt vildt dejligt over den slags eftergivenhed og et lillebitte barn. (NU forstår jeg, hvorfor folk sagde 'nyd det')

... og hun sov stadig 40 minutter senere, da forældrene kom hjem, mætte og glade for lidt kærestetid og helt trygge ved at have mig som babysitter.

De har overtaget babyindsatsen og er nu på udkig efter selve Ergo'en.


Nåja - VINDEREN af det dér give away blev (udvalgt af random.org og dermed helt upartisk, selvom der er en slags poetic justice i det) Øglemoren!

(Hvis du lige sender mig en forstadsadresse, så kommer der en pusletaske til dig med posten)

4 kommentarer:

  1. Juhuuuu! Jeg har vundet noget! Noget rigtig fint. Hvor er jeg heldig. Og hvor er jeg glad for, at Ergo Baby-indsatsen har gjort lykke hos hele to babyer allerede. Det må siges at være mere gavnligt, end da den bare lå i et skab hjemme hos os :-)

    ... jeg sender dig lige en mail med forstadsadressen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med modtagerglæde - satser på, at Niecen er enig.
      Ergo'en har været en life saver her, og lader til også at være et hit hos en ny lille pige og hendes forældre.

      Slet
  2. Hvor er du bar en sød veninde og en god babysitter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er en rigtig god følelse at kunne hjælpe. Og en times kæreste-tid er en dejlig ting når man er nybagte forældre. Eller forældre i det hele taget.

      Slet