9. jan. 2013

Store sager

Ja, altså. I vores lille skala, forstås.

Fx vejer Bean nu 8220 g, siger Yndlings-Sunder. Og er 72 cm lang. Og kan alt det hun skal - plus det løse. Kryds-kryberiet er i al fald majet, majet fint. (Jo, man må gerne prale med sit 8 måneder gamle barn. Blev der sagt.)

Fx har jeg sendt en ansøgning afsted, som jeg krydser helt utroligt meget fingre for. Ikke fordi det er drømmejobbet, men fordi det er en fast stilling et godt sted, med gode mennesker, gode forhold og dejligt tæt på hjemmet.

Fx babysittede Søsterlil/Moster i går aftes - og puttede Bean! - mens Kæreste og jeg var i biografen og se Hobbitten. Det var gået over al forventning, selvom Bean ikke blev ammet umiddelbart inden hun blev lagt i seng. Dejligt! Det gav i al fald os mod på lidt flere kærestedates. Ikke hver eller hver anden uge, men oftere end hidtil.

...

Fx stopper vi fra dd. med amning kl. 23. Angstprovokerende. Men barnet skal jo for pokker ikke spise hele tiden om natten. Der skal være appetit til mere om dagen.

4 kommentarer:

  1. Man må da altid prale med sit afkom. Og man må gerne blive ved for ever.Er helt sikker på, at min mor stadig vrider hjernen for at finde på noget om mig og min familie at prale med, når hun er til dame-kaffe-slabberas. (Her er vægt-øgning så ikke et emne mere). Gør din mor ikke det?? ;-)

    Var Hobitten god?

    SvarSlet
    Svar
    1. God pointe. Men jeg tror nu nok, at min mor taler mere om Bean end om mig lige pt!

      Hobbitten fungerede ret fint - bedst i dialogen, de små underfundigheder og historien; men jeg kunne godt have undværet en del af actionscenerne (de kunne være 'strammere' og kortere) - og jeg synes, at Radagast den Brune er portrætteret for fjollet. Dog passer det fint med bogen, at den er noget mindre dyster end Ringenes Herre-trilogien. Vi havde en god oplevelse :)

      Slet
  2. Jeg tænker to ting: 1. Er min Krabat ualmindeligt tung?! For en uge siden, da han var 6 uger gammel, vejede han 6,2! 2. Gud, hvor jeg misunder jer, at I har haft kærestetid. Det er den hårde tørn, ved en "nyfødt", at man ingen alenetid har...Jeg vil også se Hobitten!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1) Krabaten og Bean følger helt sikkert hver deres vægt- og vækstkurver! Bean rundede først de 6 kg engang i august, hvor hun nærmede sig de 4 måneder, men hun startede også livet uden for maven med at veje under 3 kg. Såe... Til gengæld er hun 72 cm lang, og længden har hele tiden været en eller to kurver over vægten.
      2) Hobbitten som babybio? Eller noget med at tage afsted alene en weekend om dagen? (Ellers kommer den helt sikkert på noget netflix på et tidspunkt) Kærestetid er en sjældenhed herhjemme, men dejligt når det lykkes.

      Slet