18. apr. 2013

Fødselsdag og febermus

Jeg ved godt, den næste weekend er lige om hjørnet, men jeg har altså lidt at fortælle fra sidste omgang lørdag/søndag og denne uge er bare gået med hhv. syg børnepasser og feberramt Bean.

Der var en kostumefest lørdag. Og jeg endte med at være nøgen. Altså; iført hudfarvet heldragt. Med strategisk placerede pailetter. Og en smuk, lille, 100 % syntetisk paryk. Ahmen, jeg lover, det var pænt. (Og du kan selv se det i Østfrontens billeder på Facebook) Og sjovt. Det er det altid hos min skønne veninde og hendes crowd, men man (jeg) lægger bare ekstra mærke til det, når man (jeg) så sjældent kommer ud. Fornuftig-Mor smuttede dog hjem før klokken havde slået 2, eftersom jeg havde en date med mødregruppen søndag formiddag.

Søndagen - og det uTROligt pæne forårsvejr - blev tilbragt med 4/6 af mødregruppen i skøn Holte-villa, med hjemmelavet lagkage og med glade børn. Det var så hyggeligt, trods lidt tømmermænd. Tænk, at de allerede er ved at være et år gamle. (Speaking of - kom jeg nogensinde med en fødselsberetning? Eller skulle det evt. være noget, man smed ind på Beans 1 års fødselsdag lige om lidt?)

Denne uge har været præget af sygdom. Først af vores børnepassers - noget med en allergisk reaktion på noget øjenbrynstattoo. Don't get me started! - og derefter med Beans. 

Hun var utroligt irriterende pjevset mandag aften, hvilket i løbet af natten viste sig at være en omgang feber, der siden har svinget mellem 38,5-39,5 (og nej, der er stadig ingen tænder på vej) Et lægebesøg i går eftermiddags gav en mistanke om mild omgang mellemørebetændelse, men her til morgen var barnet feberfrit og har været i højt humør hele dagen. Træt, men glad. (Lidt ligesom moderen, der har sovet med en lille pige draperet over sig de sidste par nætter. Hvilket er hyggeligt på en putte-nærheds-agtig måde, men ikke just giver meget kvalitetssøvn.)

Krydser fingre for, at der bare er bedring fra nu af, for hele fredagen skal bruges på Amager med at fejre at Søsterlil bliver et kvart århundrede (dvs. jeg skal også et smut forbi noget jobsamtale i en anden bydel, men det kommer der forhåbentlig mere om senere. Krydsede fingre er velkomne!)

Og weekenden skal bruges med DSB i det sønderjyske med en større familiefest, hvorfor raskt barn klart er at foretrække.

Nyt legetøj og ballerina-fod

En tænksom Bean

Værtindens lækre lagkage (og lidt sundhed i forgrunden)

Tillykke til os (og til børnene)

Mønstermix!

Feber-Bean...

... med trætte, blå øjne

Feberramt og sløj - men så er det godt, at man kan putte sig i sin voksi-dyne


Outfit details: 
Fødselsdag: Savlesmæk: Norlie // Cardigan: Norlie // Kjole: Norlie // Strømpebukser: Noa Noa Miniature
Feber-Bean: Strik: Kids Case // Bloomers: Marapytta // Strømpebukser: Noa Noa Miniature





 




2 kommentarer:

  1. You had me at 'øjenbrynstattoo', ha ha:):) Ej, jeg prøver virkelig at bevare min åbenhed og nysgerrighed på livet, men OMG...;)

    Det lyder også som en rigtig hyggelig mødregruppe, du har dig der. Men synd for feberramt Bean (hvornår kommer de tænder?!). Jeg krydser fingre for en rask lille dame og for jobsamtale! God weekend:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er intet mindre end en fantastisk kliche og en helt anden slags æstetik...
      Tak for krydsede fingre :)

      Slet