29. apr. 2013

Ramsløgspesto DIY

Mens Bean og jeg var i Provinsen i weekenden, nåede vi med Morfar forbi det hemmelige ramsløgs-sted, og jeg fik en god portion af de lækre, og sindsygt smukke grønne skud med hjem.

I går blev de forvandlet til en herlig omgang ramsløgspesto, som jeg lige vil dele med jer (hvis nu nogen kender deres egne hemmelige ramsløgs-steder). Jeg ved, man kan finde 1000 opskrifter, men den her er helt basic og helt enkel. Og smager helt vildt godt.










Opskrift:
Ramsløg (skyllet og skåret i stykker)
Parmesan
Mandler
Olivenolie
Lidt salt

Alle mængder er (som altid, når jeg laver pesto...) på slump, så du skal egentlig bare smage dig frem til hvornår din pesto sidder i skabet.

Blend det hele til ønsket konsistens og hæld på glas.

Det holder ca. en uge i køleskabet (hvis det ikke er spist forinden), men jeg frøs også et par portioner ned, som kan holde ca. et år i fryseren og som hurtigt kan tøes op og bruges senere på sæsonen.

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Umm! Må man smage senere i dag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det glemte vi! Men jo, det måtte man ellers gerne :)

      Slet